معرفی شغل؛ فروش اینترنتی شارژ
اگر به دورو حداقل یک نفر را مشاهده خواهید کرد که موبایل یا تبلت در دست دارد که مشغول کار با آن است. از آنجایی که امروزه داشتن ارتباط با اینترنت در همه جا به یک اصل مهم تبدیل شده همین مسئله باعث شده که فرصت خوب شغلی برای پدید آمدن شغلی به مانند راه اندازی فروشگاه شارژ شود. به همین علت افراد فراوانی با دیدن این بازار فروش سعی می کنند خود را در میان این کار و کسب باز کنند. امروز در این پست قصد داریم به بررسی این شغل بپردازیم و در انتها این نکته را بررسی کنیم که آیا یک فروشگاه شارژ جدید می تواند جای خود را بین این همه سایت های فروش شارژ باز کند یا خیر
برای آن که بتوانیم به بررسی دقیق تر این موضوع بپردازیم در ابتدا باید به بررسی امکانات مورد نیاز آن بپردازیم

1. داشتن هاست، دامین و نرم افزار فروش شارژ: اصلی ترین امکانات مورد نیاز برای راه اندازی فروشگاه شارژ داشتن هاست، دامین و نرم افزار فروش شارژ است. حسن این روش کسب درآمد این است که برای راه اندازی فروشگاه شارژ نیاز به فضای بالایی برای نصب اسکریپت نخواهید داشت و شما حتی با داشتن 50 مگابایت هاست هم می توانید فروشگاه خود را راه اندازی کنید. استفاده از نرم افزار فروش شارژ گزینه های متعددی برای این کار هستند. بنابر تجربه شخصی بهتر است نرم افزار فروش شارژ را بخرید. به این دلیل که در این حالت حداقل در ازای پولی که پرداخت کرده اید پشیتیبانی دریافت خواهید کرد. اکثر نرم افزارهایی که به صورت رایگان در اینترنت وجود دارند احتمال دارد که دارای باگ باشند و امکان سوء استفاده از آنها زیاد است.

2. منبع تأمین شارژ: دومین نیازی که شما برای راه اندازی یک فروشگاه شارژ دارید این است که یک تأمین کننده برای خرید شارژ داشته باشید که در صورت اتمام موجود بتواند محصولات به اتمام رسیده را برای شما تأمین نماید. سعی کنید برای این کار از عمده فروشانی تهیه کنید که دارای سابقه کاری خوب باشند تا به مشکل بر نخورید.

راه اندازی فروشگاه از طریق همکاری در فروش
به جز روش ذکر شده، شما می توانید از همکاری در فروش هایی که به صورت رایگان امکانات در اختیار شما می گذارند هم استفاده کنید. مزیت استفاده از این روش این است که شما دیگر نیازی به هاست و تأمین موجودی و پشتیبانی چون تمام این وظایف به عهده همکاری در فروش خواهد بود.

میزان سود فروش شارژ
سودی که از فروش شارژ می تواند عاید شما شود بستگی به نوع فروش (همکاری در فروش یا فروش مستقیم توسط خود شما) و قیمت خرید شما دارد. سود فروش شارژ برای افرادی که مستقیماً و بدون واسطه این کار را انجام می دهند حدود 2 تا نهایتا 5 درصد است که همان طور که متوجه شدید حاشیه سود در این کار بسیار پایین است و شما در فروش های بالا است که می توانید  به سود خوبی دست یابید.

روش هایی که می تواند در افزایش فروش شما تأثیرگذار باشد
شما با استفاده از این روش ها می توانید تا حدودی میزان فروش شارژ خود را افزایش دهید.
1. داشتن یک وبلاگ به روز و آپدیت در کنار فروشگاه شارژ
2. انجام تبلیغات در بین سایت های مرتبط با فروش شارژ و وب سایت های تفریحی
3. نگارش ریپورتاژ و انتشار آن در انجمن های مختلف
4. فروش شارژ زیر نرخ اصلی
5. فروش شارژ در بین اقوام و آشنایان (برای ابتدای کار می تواند تأثیر خوبی داشته باشد.
6. انتشار برگه های تبلیغی در بین مردم

نتیجه گیری:
به عقیده شخصی من هیچ کاری نیست که نتوان با آن به موفقیت رسید. عدم موفقیت در کار در اکثر موارد به تلاش کم و نداشتن انگیزه است. اما در مورد فروش شارژ باید بیان کنیم که با وجود سیستم های جدید فروش شارژ مانند استفاده از کدهای USSD و حاشیه پایین سود در این کار موفقیت در این کار دشوار خواهد بود و شما برای اینکه بتوانید در این کار موفق شوید نیاز به تلاش دو چندان دارید. این تلاش و پشت کار شماست که می تواند مشکلات را کنار زده و شما را به موفقیت برساند

منبع: ای ورک | iwork.blog.ir