اجرای دوباره یک ایده؛ موفقیت یا شکست
در این پست قصد داریم با باز کردن پرانتز میان پست های نیاز ها و ملزومات راه اندازی کسب و کار به یکی از مسائلی که در پست قبلی به آن اشاره کردیم بپردازیم. البته بعد از این پست دوباره به همان مبحث قبلی باز خواهیم گشت و موضوع را ادامه خواهیم داد. همان طور در پست قبلی اشاره شد عده ای با اجرای دوباره یک ایده قصد موفقیت در کار دارند. اما آیا می توان با اجرای مجدد یک ایده در کسب و کار به موفقیت رسید؟ اجرای دوباره یک ایده لزوماً نشان دهنده موفقیت یا شکست نیست، بلکه پارامترهای زیادی برای موفقیت در کسب و کار وجود دارد، خواه تکرار یک ایده باشد، خواه یک روش نوین در کار تجاری.

عکس ایده

برای اجرای مجدد یک ایده در ابتدا باید به امکانات و توانمندی های هدف مورد نظر توجه کرد. باید به این نکته توجه داشت که آیا مجری ایده نیاز دارای مهارت خاصی بوده؟، چه مقدار بودجه برای این کار کنار گذاشته است؟ چه میزان پرسنل برای راه اندازی آن نیاز است؟ به چه وسیله ها و ابزاری برای راه اندازی کار نیاز است؟ و از این دست مسائل متأسفانه عده ای از افراد صرفاً با مشاهده موفقیت یک سری از کسب و کارها و یا وب سایت ها و فروشگاه های اینترنتی در پی راه اندازی همان فعالیت تجاری هستند. برای این که با این نمونه از این فروشگاه ها آشنا شوید کافیست عنوان «اسکرییت دیجیکالا» را در سایت گوگل سرچ کنید تا با انبوهی از تبلیغاتی که قالب این وب سایت را می فروشند مواجه شوید. وجود این همه فروشنده برای این اسکریپت و قالب خود نشانگر تعداد بالایی از خریداران برای این محصول است.

باید توجه داشت که صرف کپی کردن یک ایده لزوماً به معنای موفقیت در آن ایده نیست بلکه اجرای یک ایده مستلزم کار، تلاش، سرمایه و داشتن پرسنل کافی برای اجرای آن می باشد.
منبع:iwork.blog.ir