معرفی شغل؛ نویسندگی برای وب سایت ها
امروزه  از یک طرف به دلیل مشغله کاری وب مستران و بالا بودن حجم کار و از طرف دیگر اهمیت داشتن  کیفیت محتوای تولید شده برای وب سایت ها، عده ای از وب مسترها اقدام به استخدام نویسنده می کنند که انجام امور به صورت مرتب و منظمی انجام شود. در پست امروز قصد داریم شغل نویسندگی را برای وب سایت ها را به صورت کامل شرح دهیم.

ملزومات یک نویسنده:
برای آن که بتوانید یک نویسنده خوب و ماهر شوید باید شرایط زیر را برای خود را مهیا کنید:
1. داشتن حداقل یک ساعت مطالعه در روز:
یکی از مسائلی که در زمینه نویسندگی می تواند به شما کمک کند، باید حداقل روزی یک ساعت را به مطالعه اختصاص دهید. سعی کنید که حداقل در روز یک ساعت را به مطالعه کتاب های متفاوت اختصاص دهید تا با نحوه نگارش متن و جمله بندی ها آشنا شوید. بهترین روش برای کسب تجربه بیشتر کار کردن برای موسسات تایپ بوده و همین مسئله، یعنی نگارش متون متفاوت به دلیل آن که شما را با عنوان متون آشنا می سازد می تواند به پرورش خلاقیت در شما منجر شود.

عکس وبمستر

2. داشتن مهارت تایپ سریع متون:
داشتن مهارت تایپ می تواند به شما در نگارش سریع تر و  آماده سازی سریع تر به شما کمک کند. استفاده از روش تایپ متون مختلف که در بالا ذکر شد می تواند علاوه به افزایش خلاقیت شما به شما در افزایش سرعت تایپ نیز کمک کند.
3. آشنایی با سایت سازها و انجمن سازها و افزونه های سئو
برای آنکه بتوانید نویسنده خوبی باشید باید در وهله اول با ابزار کار خود یعنی نرم افزارهای طراحی سایت و افزونه های سئو آشنا باشید، چون اصلی ترین بعد کاری یک نویسنده آشنا بودن با این موارد است. نویسنده باید بتواند با استفاده از این ابزارها و متنی که آن را به نگارش درمی آورد سایت را به روز کرده و آن را در نتایج گوگل بالاتر از سایر نتایج گوگل به نمایش درآورد.
4. ایجاد محیطی آرام و به دور از شلوغی
برای آنکه بتوانید متون مختلف را به نگارش درآورید باید محل کار خود را به گونه ای آماده کنید که محیط کاملاً ساکت بوده و به دور از هیاهو و استرس باشد. این مسئله به شما این کمک را خواهد نمود که با فراغ بال بیشتری و ذهن آزادتری فعالیت خود را انجام دهید.
5. داشتن ذهنی خلاق و قابل انعطاف:
بدیهی است هر نویسنده و نگارنده برای آن که  بتواند در کار خود موفق باشد نیاز به داشتن یک ذهن خلاق و قابل انعطاف دارد. نویسنده و نگارنده متون سایت ها نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نیست. برای آن که بتوانید یک نویسنده خوب باشید باید علاوه بر مطالعه سعی کنید به صورت روزانه حداقل یک متن را به بنویسید و پس از آن به بررسی اشتباهات آن بپردازید. این مسئله می تواند به شما در زمینه بروز خلاقیت و شناسایی استعدادهای خدادادی کمک شایانی کند.
بها و قیمت کار نویسنده
در مورد نرخ و بهای کار نویسنده نمی توان قیمت مشخصی را تعیین نمود. کار نویسندگی بسته حجم کار، نوع کار و مسائلی از این دست می تواند از هر مطلب 150 تومان شروع و تا مبالغ بالاتر تعیین شود که بیشتر این نرخ ها به صورت توافقی بوده و با رضایت طرفین حق الزحمه نویسنده پرداخت می گردد.
تنوع کاری در حوزه نویسندگی سایت
در زمینه نویسندگی وب سایت ها روش های مختلفی برای نگارش متون استفاده می گردد که بسته به شرایط وب مستر تعیین می گردد. ما در اینجا روش های متداولی که در بحث نویسندگی وجود  دارد را برای شما ذکر می کنیم:
1- کپی (برداشتن متن از یک سایت + تغییر عنوان)
2. نیمه اختصاصی (برداشتن متن از روی یک سایت + تغییر محتوایی آن + تغییر عنوان
3. اختصاصی (نگارش متن به صورت کامل و از روی تجربیات و مهارت نویسنده)
4. ترجمه (برگردان فارسی متون سایت های انگلیسی و قرار دادن آن بر روی سایت)


منبع: iwork.blog.ir