معرفی شغل؛ فروشنده فایل
یکی از شغل هایی که امروزه به دلیل سهولت در کار و نداشتن مشکلات عدیده، جای خود را به در بازار فروش اینترنتی باز کرده، فروش فایل های کمیاب می باشد. بر همین اساس در پست امروز قصد داریم برای شما به تمام ابعاد این شغل بپردازیم و شما را با مزایا، مسائل و مشکلات موجود در این فعالیت اقتصادی آشنا نماییم.

اول از همه به بررسی امکانات مورد نیاز برای این شغل میپردازیم.
1. داشتن هاست و دامنه:
برای آن که بتوانید فعالیت خود را شروع نمایید در ابتدا باید، به دنبال هاست و دامین مناسب برای کار خود باشید. انتخاب دامین و هاست یکی از اساسی ترین بخش راه اندازی سیستم فروش فایل می باشد. سعی کنید که برای دریافت سرویس خود چند ملاک را مورد نظر قرار دهید:
1. بازدید روزانه (برای محاسبه ترافیک مورد نیاز)
2. حجم فایل های قابل فروش شما (برای محاسبه فضای مورد نیاز)
3. پشتیبانی سایت (داشتن حداقل دو راه ارتباطی و خوشنام بودن در بین وب مستران)
دامنه انتخابی شما باید دارای شرایطی مانند کوتاه بودن، بیانگر نوع فایل های شما، با قابلیت ثبت سریع در ذهن مشتری و نوشتار آسان باشد.


2. فایل:
دومین مسئله بعد از هاست و دامین و انتخاب آنها پیدا کردن فایل های مناسب برای فروش می باشد. سعی کنید فایل هایی را انتخاب کنید که شرایط زیر را داشته باشند:
1. فایل تکراری نباشد و یا به صورت رایگان عرضه نشده باشد.
2. خواهان داشته باشد. یعنی سعی کنید که فایل هایی تهیه کنید که براساس خواسته جستجوهای گوگل باشد یعنی سعی کنید خود را جای خریداران فایل ها بگذارید و ببینید خریداران بیشتر دنبال چه نوع فایل هایی بیشتر می گردند.
3. اگر محصول شما به صورت رایگان هم در اینترنت باشد باید سعی کنید که محصول شما تفاوتی با آن فایل داشته باشد. چون وقتی فایل به راحتی در دسترس باشد فروش آن توجیح اقتصادی نخواهد داشت.

عکس فرمت فایل ها

3. آشنایی با علم سئو و نگارش:
یکی از مهم ترین نیازهایی که یک فروشنده فایل به آن نیازمند است، آشنایی با علم سئو و بهینه سازی سایت می باشد. برای آنکه بتوانید خود را در صدر نتایج گوگل به نمایش درآید نیاز است با افزونه های سئو و علم سئو آشنا باشید تا با انتخاب کلمات کلیدی، عنوان و نگارش متن مناسب خود را به پله های بالاتر برسانید

4. سی ام اس یا سایت ساز:
یکی دیگر از ملزومات راه اندازی سیستم فروش فایل، سی ام اس یا سایت ساز می باشد. انتخاب سایت ساز و یا به عبارت بهتر فروشگاه ساز کاملاً به آشنایی شما آن و انتخاب خود شما بستگی دارد. در این زمینه فروشگاه سازهای رایگان مختلفی مانند: پرستاشاپ، ووکامرس، توماتوکارت و ... وجود دارد که شما بسته به نیاز خود می تواند فروشگاه ساز فایل خود را انتخاب کنید. البته شما می توانید در صورت عدم رضایت از فروشگاه سازهای متداول، می توانید با یک برنامه نویس معتبر صحبت کرده تا فروشگاهی مطابق با سلیقه شما برای شما طراحی کند.

مزایای فروش فایل:
1. نداشتن مشکلات ارسال و بسته بندی
2. نیاز به کار کمتری دارد.
3. مشکلی در مورد تمام محصول نیست
4. پشتیبانی به مراتب آسوده تری (در زمینه فروش) خواهد داشت

معایب فروش:
1. به دلیل آنکه در سال های اخیر تعداد فروشنده های فایل به مراتب زیاد شده، بازار رقابتی تری نیز در این زمینه ایجاد شده که بالا آمدن را در نتایج گوگل به مراتب دشوارتر می سازد.
2. پیدا کردن محصولی که بتواند مورد پسند خریداران در این دوره باشد مشکل تر است

چگونه می توان فروش فایل را در فروشگاه افزایش داد:
برای آنکه بتوانیم در کار فروش فایل موفقیت بیشتری را کسب کنید می توانید از روش های زیر بهره ببرید:
تبلیغ کردن در وب سایت های مرتبط با موضوع فعالیت شما
تعیین پورسانت برای بازاریابان برای جذب تعداد زیادی بازاریاب برای فروش بیشتر
داشتن سیستم پشتیبانی 24 ساعته برای آن که مشتری شما را همیشه در کنار خود داشته باشد.
قرار دادن تخفیف های مناسبتی برای فایل ها
تعیین قیمت متناسب با ارزش فایل
نگارش متن و ارائه توضیحات کامل محصول

منبع: آی ورک | iwork.blog.ir