راهکارهای افزایش فروش نقدی
خیلی از افراد شاغل در عرصه فروش اینترنتی همیشه از مشکلات موجود در سیستم پرداخت در محل (COD) ناراضی هستند و همیشه از عدم واریز وجه سفارشات می نالند. در این پست قصد داریم روش هایی را به شما آموزش دهیم که با کمک آن ها می توانید فروش نقدی خود را افزایش داده و دیگر نگران مشکلات ناشی از عدم تسویه حساب را نداشته باشید.

1. دادن اطلاعات تماس دقیق و داشتن پشتیبانی آنلاین:
یکی از روش هایی که می تواند به شما در افزایش فروش نقدی کمک کند، ارائه اطلاعات دقیق تماس، مشخص کردن محل فعالیت شما و داشتن پشتیبانی آنلاین می باشد. سعی کنید آدرس محل فعالیت خود را به صورت دقیق مشخص کنید و حداقل یک شماره تماس ثابت را در سایت قید کنید. این مسئله این تصور را برای خریداران ایجاد خواهد کرد که شما همیشه در دسترس آنان هستید و هر موقع که لازم باشد می توانند با شما تماس بگیرند.

2. اخذ نماد اعتماد:
با راه اندازی پروژه نماد اعتماد، خیلی از افراد با دیدن لوگوی آن ناخودآگاه تا حدودی به فروشگاه اعتماد کرده و احتمال خرید از آن فروشگاه را بالا می برد. سعی کنید برای فروشگاه اینترنتی خود مراحل نماد اعتماد را طی کرده و لوگوی آن را در سایت قرار دهید.

3. استفاده از درگاه مستقیم بانکی:
یکی از مسائلی که می تواند به جلب اعتماد مشتریان کمک شایانی نماید، استفاده از درگاه پرداخت مستقیم بانکی است. استفاده از درگاه مستقیم بانکی باعث می شود که این مطلب به کاربران القا شود که شما یعنی فروشنده با طی مراحل قانونی موفق به اخذ درگاه بانگی شده اید و همین مسئله عدم اطمینان نسبت به شما را کاهش خواهد داد.

افزایش فروش نقدی

4. طراحی کاربرپسند و قابل انعطاف:
شاید با خود فکر کنید که چگونه داشتن یک ظاهر خوب می تواند در افزایش فروش نقدی کمک کند؟ داشتن یک ظاهر خوب و مناسب براساس اصول روانشناسی و قابل تطابق با دستگاه مورد استفاده می تواند تا حدود زیادی باعث جلب اعتماد فروشنده شود.

5. پاسخگویی سریع:
بسیاری از مشتریانی که برای اولین بار قصد دارد خرید خود را به صورت نقدی از سایتی انجام دهند. در ابتدا با شما تماس گرفته و قصد دارند که شما را با این تماس آزمایش نمایند. شما باید سعی کنید که تمامی تماس های خود را در هر صورت پاسخ دهید و با ارائه اطلاعات کامل و پاسخگویی دقیق باعث جلب اعتماد خریدار شوید.

6. داشتن فروش پستی در کنار خرید نقدی:
خیلی از مشتریان برای اینکه بتوانند به فروشگاهی اعتماد کنند در ابتدای کار محصولی را به صورت پستی از فروشگاه مورد نظر خریداری می کنند، اینجاست که شما با پیشتبانی و ارسال به موقع محصول می توانید باعث جلب رضایت مشتری گردید. البته استفاده از سیستم فروش پستی در کنار فروش نقدی این تفکر را در ذهن خریدار ایجاد می کند که اگر فروشنده قصد کلاه برداری را داشت به جای استفاده از هر دو سیستم، فقط سیستم نقدی را راه اندازی می کرد و همین یعنی جلب اعتماد بیشتر

7. استفاده از تخفیف:
شاید اصلی ترین دلیل خرید نقدی خیلی از مشتریان، گرفتن تخفیف می باشد. برای آنکه مشتریان را به خرید نقدی ترغیب کنید از تخفیفات در بخش فروش نقدی بهره ببرید. سعی کنید تفاوت قیمت در دو بخش نقدی و پرداخت در محل زیاد باشد که مشتری را به سمت خرید نقدی سوق دهد.

منبع: آی ورک | iwork.blog.ir