تعیین نرخ کاری
یکی از سیاست های فعالین در عرضه تجارت، تعیین بهای انجام کار و قیمت محصول می باشد. یکی از مسائلی که می تواند حتی در تعیین سرنوشت کاری شما تأثیرگذار باشد. اما چگونه می توان به نرخی رسید که اصطلاحاً «نه سیخ بسوزد و نه کباب» در این پست قصد داریم به شما بگوییم که چگونه می توان نرخی مناسب برای محصول و خدمات تعیین نمود:

1. مدت زمان و سختی انجام کار صرف تهیه کار:
یکی از مسائلی که در تعیین نرخ می تواند تأثیر گذار باشد، صرف زمان و مدت انجام کار است. سعی کنید برای یک مدت معین براساس سختی کار یک مبلغ معین تعیین کنید. باید شما این را مدنظر داشته باشید که مدت زمانی که شما برای انجام یک کار صرف می کنید در اصل، زمان صرف شده از ارزش هزینه دریافتی شما می کاهد. با ذکر یک مثال این مسئله را شرح می دهیم. فرض کنید شما برای انجام کاری مبلغ 80،000 ریال دریافت می کنید حال اگر این فعالیت دو ساعت به طول بیانجامد شما به ازای هر ساعت کار  مبلغ 40،000 ریال دریافت کرده اید حال اگر این زمان دوبرابر شود مبلغ به ازای هر ساعت 10،000 ریال دریافت کرده اید.

2. عرف بازار:
اگر محصول یا خدماتی که ارائه می دهید در بازار نیز عرضه می شود، سعی کنید قیمتی تعیین کنید که نزدیک و یا تا حد خیلی کمی پایین تر از  به عرف بازار باشد. داشتن یک قیمت نزدیک به عرف می تواند مشتری ها را تا حد زیادی جلب کند. داشتن آفرهای مناسبتی می تواند تا حدود زیادی به جلب مشتری کمک کند فقط باید سعی شود این طرح ها به مدت محدود اجرا شوند چون ایجاد تخفیف دائمی باعث یکنواخت شدن آن و بروز مشکلات مالی می گردد.

لوگوی نرخ کار

3. موجود بودن فعالیت یا محصول شما در بازار:
اگر محصول شما در بازار مصرف موجود نبود و یا کمیاب بود، سعی کنید که تخفیفات کمتری را به مشتری ارائه کنید. البته ممکن است فکر کنید که این مسئله نوعی سوء استفاده از وضعیت باشد که این طور نیست. وقتی که برای محصولی که مشتری هست ولی فروشنده کم است یا شخصی دیگری در آن زمینه فعالیت ندارد بازار رقابتی نیز برای آن محصول نیست و اینجا شما هستید که می توانید با ارائه قیمت منصفانه سود معقولی را برای خود تعیین کنید.

4. هزینه های تولید و طراحی:
البته این نکته بدیهی است و نیازی به توضیح دادن مجدد آن نیست. در صورتی که کالا یا خدمات ارائه شده شما دارای هزینه هایی می باشد حتماً باید آن را به قیمت نهایی محصول خود اضافه کنید.

منبع: ای ورک | iwork.blog.ir